Uden omsvøb
Vores ressourcer skal naturligvis bruges på konstruktivt arbejde, så klientens investering i os bliver så lønsom som muligt.
Derfor skal vi være enige om, hvordan der sikres kontinuitet i projektet fra start til slut. Og om hvad der skal til for, at det gennemføres til tiden og inden for budgettet.
Vi skal aftale, om medarbejdere på projektet skal motiveres og evt. uddannes. Hvis ja, da i hvilket omfang.
Under forløbet vil vi rapportere ærligt og objektivt til ledelsen om de interne og eksterne problemer, vi konstaterer, og om de løsningsmuligheder, vi ser.
Klienten vil opleve, at vi presser på for at kunne handle hurtigt, så problemer kan tackles allerede i opløbet. Når det gælder kravstyring, vil der ofte være tale om et kapløb med tiden.
Vi forbeholder os ret til at sige sandheden, sådan som vi ser den. Fx om projektets hidtidige udformning, om den interne kommunikation eller om beslutninger, der vil fjerne projektet fra dets overordnede mål. Det må bl.a. være det, vi får vores honorar for, ikke for at gå rundt og være elskværdige.